Hjem Om oss Anbefalinger og tips Kontakt

Reiser

Herlig studieliv i Jerez

Nå har vi vært her i 5 dager og begynner åfinne oss til rette. Kofferten er pakket ut og vi har til og med laget middag hjemme i leiligheten i dag :-) På veien hjem fra skolen har vi funnet en lok...

Første skoledag i Jerez de la Frontera over

Vi skal gå på skole i Jerez de la Frontera i 3 uker nå, og forhåpentligvis lære litt grunnleggende spansk. Så langt har denne opplevelsen vært helt topp. Vi ankom flyplassen i Jerez søndag kveld et...

Intensivt spanskkurs i Jerez de la Frontera

Endelig har vi bestilt en ny reise. Turen går denne gangtil Jerez de la Frontera,som ligger sør i Spania. Her skal vi tilbringe nærmere 3 uker for å ta et intensivt spanskkurs. Det er et kurs med ...

London highlights

London Shopping En gate nedenfor Oxfordstreet ligger Carnaby Street, som sammen med sidegatene har myeå by på. Her finner du koselig atmosfære og butikker i alle former og fasonger. På flere gateh...

Exploring London

Skrevet av: Caroline Enkelte ting er jo en selvfølge for mange når man drar til London. Great Bells (Big Ben), handlegatenOxford street, Madame Tussauds voksmuseum, skrekkhuset London Dungeonog mu...

London coming up!

I kveld går turen til London. Med leilighetshotell i Notting Hill skal vi prøve å leve litt som Londonere inoen dager:-) Tips mottas med takk. #london #storbritannia #nottinghill #travel #reise #...

Verdt å få med seg i Paris

Søndag var dagen for sightseeing. Heldigvis hadde vi investert i metro-kort med en gang vi kom til paris, så da fikk viredusert traskingen litt. Bare så det er sagt; Paris har noen fantastiske bygn...

Shopping i Paris

La Fayette og Printemps er store kjøpesentre som fører mange av de største (og dyreste)merkene. Her trasket vi mye på fredag, mens gårsdagen gikk med til å spore opp vintage-butikker og mer eneståe...

Fabulous Paris

Nå har vi kommet til siste stoppested for winterrailen vår og her skal vi være i 5 dager.Siden vi komtidlig igår fikk vimye ut av dagen.Vi fikk sett Triumfbuen, shoppet litt på shoppingsenteret La ...

Luxembourg

I skrivende stund sitter vi på toget til Paris. Det ble brått et litt kortere opphold i Luxembourg enn planlagt. Vi kom frem til Luxembourg i 3-tiden i går ettermiddag. Fikk sjekket inn på Ibis St...

Alt belgisk er bra

Med en gang man sier eller skriver belgisk foran noe så virker det plutselig så mye mer interessant. Dette fungerer med alt fra vaffel til øl. Mensannheten er atmyeher er veldig interessant. Det sy...

Herlig julestemning i Brüssel

I går tok vi en rusletur rundt i Mechelen for å se på de nydelige byggverkene i dagslys. Dette er en by som vi anbefaler alle å sjekke ut. Ganske imponerende shoppingområde også. Så etter noen tim...

Kirkeovernatting i Mechelen, Belgia

Toget fra Amsterdam til Mechelen i Belgiatok omtrent 3 timer med togbytte i Roosendaal. Vel framme ble vi overrasket av de flotte byggene som var i denne byen. Vi har en mistanke om at det er sånn...

En liten svipptur til Norge

Lørdagdro vi tidlig fra Amsterdam, men denne gangen med fly. Vi skulle til Bergen en liten tur forå feire en80-årsdag.Men da vi landet i Bergen hadde de hatt problemer med scanning av bagasje i Ams...

Pubcrawl og klesvask i Amsterdam

Etter en super kveld med impulsiv pubcrawl har vi nå greid å fått vasket litt klær slik at vi kan fortsette turen som siviliserte mennesker. Pubcrawlen var arrangert av Tours and Tickets. Et gansk...

Heineken Experience!

I dag var dagen for noe av detnoen av osshadde gledetseg mest til, nemligHeineken Experience.I 1863 kjøpte Gerard Adriaan Heineken et bryggeri... og så ble det Heineken-bryggeriet... og derfår vism...

Hamburg til Amsterdam

Vi dro fra hostellet i 11-tiden i gårog satte kursen mot jernbanestasjonen og Amsterdam. Og etter å ha missforstått billetten litt og prøvd å komme oss om bord i et tog vi ikke hadde billett til så...

Julestemning i Hamburg

I dag stod vi opp og begynte dagen uten planer. Vi tok bena fatt ogtrasket ossgjennom St. Pauli og mot Reeperbahn. Her var det mest uteliggere og slitne sexbutikker nå på dagtid. Stemningen tar seg...

Dag 1 - Hamburg

Flytende skipsmuseum og modellbaner har preget mange timer av dagen våri dag. Begge deler var absolutt verdt besøket.Vandringi byens nye bydel, Hafen City, har ogsågitt oss et godt inntrykk av byen...

Klar for WINTERRAIL :-)

Skrevet av: Caroline Søndagsmodus! Nei, vi er ikke fyllesyke, men reisesyke. Haha! I dag våknet viganske tidlig begge to,og siden vi drar ganske sent påettermiddagen til en forandring såer dether...

Snart klare for interrail

Skrevet av: Magnus Turen vi nå skal på eri grunnet resultat av at SAS hadde et salg her i vår en gang. Da så vi vårt snitt til å booke en random reise kun fordi det var billig.Det endte med fly ti...

Trondheim, storby og spa

Vi skriver en reiseblogg med tips og erfaringer fra våre reiser rundt omi verden. Men i disse dager er vi i Trondheim, her hjemme i vakre Norge. Desverre er det slik at mange mener at man ikke er p...

Langweekend i Budapest

Da er vi hjemme fra vår langweekend i Budapest, Ungarn. Vi hadde som mål å slappe av på denne turen, og det målet nådde vi absolutt. Mye takket være hotellet vårt som la alt til rette for oss hver ...

Fantastiske opplevelser i Budapest

Skrevet av: Magnus Så langt har denne turen vært en eneste stor fornøyelse. Fra vi forlot dørstokken hjemme i Stavanger har ting gått veldig smertefritt. Vi var litt slitne i og med at fruen he...

Guttetur til Liverpool

Skrevet av: Magnus Fredag gikk turen til Livepool sammen med en kamerat av meg. Lørdagen var satt av til kamp mellom Liverpool og Crystal Palace. Flyet gikk til Manchester, og vi måtte komme os...

Tilbakeblikk: Dublin, Irland

Skrevet av: Caroline Dublin i vårt hjerte Dublin en fantastisk by som jeg aldri har hørt en negativ kommentar om, og en by vi drømmer sterkt omå reise tilbake til. Helst nå med en gang :-) ʌ...

Tilbakeblikk: Jentetur til Hurghada, Egypt

Skrevet av : Caroline Reisedato: 30. april - 15. mai 2013 Jeg ogvenninen min Caroline (ja, hun heterfaktisk det samme :-) skulle ut påtur.Det var hennes tur tilå bestemme, og kravet var klart. Ga...

Route 66 - Resten av turen - Las Vegas, Nevada - Los Angeles, California

Skrevet av: Magnus I Las Vegas var det opprinnelig bareto natter i pakken. Vi mente dette var litt lite, og booket derfor en natt i tillegg. Det angret vi ikke på. Hele den opplevelsen som er Vega...

Route 66 - Dag 11 - Williams, Arizona - Las Vegas, Nevada

Skrevet av: Magnus I Williams bodde vi på et helt ok hotell, men spiste på en ikke helt ok restaurant. Rod's Steakhouse skal være en Route 66-legende, men svarer nok ikke lenger til forventningene...

Route 66 - Dag 10 - Holbrook, Arizona - Williams, Arizona

Skrevet av: Caroline Dagens etappe var et stort høydepunkt.Flere forskjellige ting som skulle oppdages og oppleves i løpet av dagen.Første etappe var ganske kort, og vi skulle endelig "take it eas...

Route 66 - Dag 9 - Albuquerque, New Mexico - Holbrook, Arizona

Skrevet av: Magnus I dag forlot vi Albuquerque og satte kursen mot Holbrook. Etter en god pause var det godt å komme på veien igjen. Etappen i dag var fylt med mange "must see"s og ble kanskje en...

Route 66 - Dag 8 - Albuquerque, New Mexico

Skrevet av: Caroline I dag var planen at vi skulle dra på shopping. Svigermor hadde funnet et senter dagen før, så etter trening og frokost dro vi dit. Jeg hadde gledet meg lenge til dette, og sid...

Route 66 - Dag 7 - Albuquerque, New Mexico

I dag har vi hatt pause fra kjøringen for å utforske Albuquerque. En ganske stor by langs ruten. Her bor ca 550 000 mennesker, og byen er den største i New Mexico. For vår del ble det ikke så mye ...

Route 66 - Dag 6 - Amarillo, Texas - Albuquerque, New Mexico

Skrevet av: Magnus Dagens etappe gikk fra Amarillo, via Santa Fe og til Albuquerque. 550 kilometer til ende. Etter vi satte av gårde fra hotellet klokken 0800 tok det bare 5 minutter før ...

Route 66 - Dag 5 - Oklahoma City - Amarillo, Texas

Skrevet av: Caroline Dagens etappe gikk fra Oklahoma City til Amarillo. 420 kilometer til ende. Da vi våknet hadde det enda ikke stoppetå regne, og det regnet så voldsomt i natt at jeg våknet. Da...

Route 66 - Dag 4 - Springfield, Oklahoma - Oklahoma City

Skrevet av: Caroline Dagens etappe gikk fra Springfield til Oklahoma City. 520 kilometer til ende. Bilturen i dag tok oss gjennom tre stater. Fra Missouri som vi startet i, videre krysset vi litt...

Route 66 - Dag 3 - St. Louis, Missouri - Springfield, Missouri

Dagens etappe gikkfraSt. Louis til Springfield. 340 km til ende. I dag gledet vi oss over at etappen ikke skulle være så lang som gårsdagens. Vi startet dagen medå kjøre et stykke tilbake for å s...

Route 66 - Dag 2 - Chicago Illinois - St. Louis, Missouri

Skrevet av: Caroline Dagens etappe gikk fraChicago til St. Louis. 480 km til ende. På grunn aven del jetlag så endte det med at vi våknetlenge før klokken skulle ringe. Så jeg tok påmeg joggeskoe...

Route 66 - Dag 1 - Chicago

Skrevet av: Magnus Dag 1har kommet og gått, og vi befinner oss nå i Chicago. Turen startet ganske dårlig med en10 t (!) forsinkelse fra SAS på Kastrup. Men siden vi var på ferie så måtte vi bare g...

Route 66 og Las Vegas nærmer seg

På sensommeren (juli/august) reiser vi til Chicago for å utforske "The Mother Road". 3 uker er satt av, og vi gleder oss enormt. Under ser dere ruten vi skal følge. Siden veien nå er nedlagt blir v...

Langweekend i Nord-Irland

Skrevet av: Caroline Belfast har åpnet et flunkende nytt museum for Titanic-entusiaster(som f.eks. Magnus). Derfor bestemte vi oss for å ta turen for å se. Og siden vi likte oss så godt i Dublin v...

Kontrastenes Cuba

Med et åpent sinn og relativt lite kunnskaper om landet dro vi til Cuba. Mange har en drøm om å reise dit, og vår anbefaling er absolutt å hive seg på flyet. Jo før jo heller.Det er ikke slik at vi...

Tilbakeblikk: Nord-Italia med leiebil

Skrevet av: Magnus I september 2010 dro vi til Roma med et mål for øyet. Vi skulle kjøre til Milano, og få med oss det Italia hadde å by på. 13 dager hadde vi til rådighet. Før vi dro booket vi ho...
Magnus & Caroline

27, Stavanger

Vi er et par fra Kristiansund og Egersund. På bloggen skriver vi litt om våre opplevelser rundt om i verden.